Week 6 - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Laura Schutte - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Laura Schutte - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 November 2014 | Verenigde Staten, San Clemente

Hello everybody,

Weer een week voorbij. Time flies!

Ik ben inmiddels steeds meer aan het rijden. Vaak als we ergens zijn in het weekend stop ik na twee wijntjes en ga ik over op water. Ik rijd dan dus terug naar huis. Ik weet inmiddels dat ik altijd op de 5 moet en dan kies ik de 5 zuid als ik naar een stad moet die richting San Diego ligt en de 5 noord als ik naar een stad moet die richting Los Angeles ligt. Makkie toch? Zo lang ik op de terug weg er maar af ga bij Camino de Estrella, dan vind ik mijn weg wel terug naar huis. Het is wel maf hoe de regels hier op de weg in elkaar steken. Je mag niet rechts inhalen, toch doet iedereen (maar dan ook echt iedereen) het. Je mag niet boven de snelheidslimiet, maar iedereen doet het. Je moet richting aangeven als je een baan opschuift, niemand doet het. Hoe bedoel je vaag? Oja en als er politie langs komt rijden, doen ze het alsnog. Denise zegt dan: 'ja ze zijn niet zo streng. Soms wel, ligt aan hun humeur'. Oke.... haha. Ik houd me wel gewoon aan de regels!

Ook zie je langs de weg steeds bordjes met: 'is there a car swerving, please report 911' of er staan 'report drunk drivers, call 911'. Wij hebben hectometer paaltjes, Amerika heeft dat.

Buiten dat de wegen anders zijn, zijn de auto's ook anders. Niet alleen groter en rijden veel mensen een truck, maar ook zie je nauwelijks een kleurtje. Alle auto's zijn wit, zwart of zilver. Een enkele keer zie je een rode, maar dan is het meestal een oldtimer. Mijn volkswagentje polo heb ik niet gezien. En Opel? Dat kennen ze niet eens. Leuk hoeveel verschil er is. Onze wegen zijn daarentegen wel een stuk beter en wij zijn veel verder qua wegentechniek en files.

En tot slot, mijn laatste opmerking over dingen op de weg: de sirenes. JEZUS DE GODGANSE DAG EN NACHT! Haha. En de sirenes hier klinken als onze speelgoedauto sirenes. Ik moet zeggen dat ik er inmiddels niet meer wakker van wordt, maar overdag laten de honden wel horen als er een sirene is. Die gaan meejanken met het geluid.

Oke mijn week. Niet zoveel boeiends deze week dus verheug je niet al teveel over sappige verhalen en roddels.

Dinsdag heb ik geskyped en verder onderuit gezeten en series gekeken. Het was bewolkt en fris buiten en was een beetje energieloos. Misschien nog een late hangover van het weekend. 's avonds filmpje gekeken en dat was het.

Woensdag in de ochtend met paps en mams geskyped. Daarna naar Dana Point gereden met Susan. We hebben haar Paspoort aanvraag ingediend en zijn toen richting de haven gegaan. Daar hebben we een wandeling gemaakt en een white mocha coffee gehaald. JUMMIE! Ik ben verslaafd aan de lekkere koffie hier. Daarna nog wat souvenirtjes gevonden en weer terug gereden. Thuis een paar afleveringen van Scandal gekeken. Ik begin het steeds spannender te vinden! Brittany wilde dat ik mee kwam om haar op te halen, want ik moest en zou een keer met haar Taco Bell eten. Dus Brit opgehaald en bij Taco Bell een Dorito cheese taco gegeten. Ik moet zeggen, erg lekker! Tegen een uur of 16.30 uur weer thuis. Nog even Scandal gekeken en toen gekookt. Kip, boontjes, paprika, rijst en chilisaus en kruiden. Hmmm goede dag voor mij met mijn koffie, taco bell en heerlijke rijstmaaltijd. 's Avonds gedouched en op tijd in bed. Met Corrin in bed de goude oude film: 'the breakfast club' gekeken. Voor wie deze nog niet gezien heeft: downloaden en kijken! Moraal van de film is zo mooi. I love it.

Donderdag in de ochtend geskyped met Michiel en Tamara. Zij komen volgende zomer naar Amerika en zullen hier ook in de buurt zijn. Even wat tips gegeven voor als ze in Las Vegas zijn en gezellig gekletst.
Daarna even in mijn Hollandse huid gekropen en 'de zomer voorbij' teruggekeken online. Heerlijk even kijken en luisteren naar geouwehoer en muziek. Rest van de middag in de tuin gezeten met mijn boek en een wandeling gemaakt met de hondjes.

's Avond met Denise het eten klaar gemaakt. Nick had vriendinnen meegenomen vanuit school. Het was me al eerder opgevallen dat hij een van die meisjes leuk vindt. Nu betrapte Denise en ik hem er op dat ie haar echt stond te bekijken. Als twee tienermeisjes stonden we te lachen in de keuken. Totdat Denise zich bedacht dat dat meisje het vriendinnetje van Nicks beste vriend Hunter is. SHIT. Terwijl we in de keuken over Nick stonden te praten roept hij ineens: 'You know we can hear you right?' WOOOW AWKWARD! Haha oeps... Achja nu weet ie hoe we er over denken. Misschien dat we hem er nu van kunnen weerhouden iets met zijn crush te doen. Als ie al een crush op haar heeft. Dat weten we nog niet zeker. Vervolgens lekker gegeten en toen voelde Corrin en ik ons eventjes creatief. We hadden nog twee pompoenen....Laten we die is even uitgraven en graferen. Corrin koos om de hand van Fatima op haar pompoen te maken en ik wilde Winnie de Pooh. In het begin was het heel moeilijk om door de pompoen heen te prikken en een vorm te maken, maar ik werd er handig in. Bij Corrin wilde het niet lukken dus zij gaf het snel op en ging maar koekjes bakken. Ik heb mijn pompoen wel afgekregen en moet zeggen dat ik het voor een eerste keer niet slecht gedaan heb. Kaarsje er in en Winnie de Pooh zijn gezicht lichtte op (zie foto). Helaas is een pompoen ook een vrucht en gaat het na drie dagen schimmelen.... Dus bewaren kon niet. Ik zat onder de smurrie van de pompoen dus ben gaan douchen en heb toen mijn bedje opgezocht.

Vrijdag werd ik wakker met Sammy onder mijn arm en Sadie tegen mijn rug. Sneaky honden waren mijn kamer ingekropen! Achja zo lang ze niet in mijn bed piesen vind ik het prima. Vervolgens gauw mijn bed uit, want we zouden gaan schoonmaken deze ochtend. Ik deed de bovenverdieping dus nam lekker mijn tijd. Eerst Corrins kamer schoongemaakt en tussendoor nog even geskyped. Na 3 uurtjes was ik klaar met alles. Het was wel echt nodig. Vooral Corrins kamer is met twee meiden er in een stofnest. Maarja nu kunnen we er weer even tegenaan.

Het was inmiddels lunchtijd dus ik heb lekker een broodje geitenkaas met rucola gemaakt en ben buiten in het zonnetje gaan zitten. Die liet zich eindelijk weer zien na een paar dagen. Tijdens het zonnen was het gekke selfie app tijd met Dees (mijn beste vriendinnetje die ik ongelofelijk mis). Wel 15 selfies over en weer met de gekste bekken (niet facebookwaardig, dus nee je krijg ze niet te zien). Ik moest vooral lachen toen ik een foto van haar kreeg met een winterjas en een bontmuts. Ik stuurde er een terug in mijn minishorts en hempie haha! Wat een contrast. Ik realiseer me bijna niet dat kerst er aan komt en het dus winter aan het worden is in Nederland. Heel gek idee.

Rond een uur of vier kwamen Deanna (moeder Denise) en Bob. Bob is de nieuwe vriend van Deanna. Ik had hem nog niet ontmoet. Ze zijn pas drie weken samen, maar wonen al ongeveer samen in zijn appartement en na hun eerste date heeft Deanne the walk of shame gedaan. Voor wie niet weet wat dat is: jullie hebben duidelijk niet gefeest tijdens jullie studenten tijd. Google het maar even. Ik lachtte me rot. Bob is 80 namelijk en Deanna in de 60. Maar eigenlijk is het gewoon heel erg leuk. Deanna heeft haar man twee jaar geleden verloren en heeft behoorlijk in de put gezeten. Bob heeft zijn vrouw na 50 jaar samen zijn recent verloren. Dus dat ze elkaar gevonden hebben nu zegt genoeg. Deanna straalt aan alle kanten en gniffelt als Bob haar hand pakt of zegt hoe mooi ze is. Wat een liefde! Heerlijk!

We hebben een super gezellige avond en heerlijk diner gehad met zijn allen. Ik moest natuurlijk het Peanut/peanus verhaal vertellen (zie eerste verslag) en Nederlandse liedjes zingen. Toen Deanna en Bob weg waren voelde we ons zo moe. Laten we maar naar bed gaan. Totdat we op de klok keken. Het was pas 19.30! Hahahaha dan maar op de bank film kijken. Natuurlijk viel iedereen in slaap tijdens de film! Maar het was een leuke avond.

Zaterdag ben ik op tijd opgestaan want we gingen een wandeling maken op het strand. Ik wilde nog skypen dus ja dan moet ik maar vroeg op zodat ik op tijd terug ben. We zijn wezen wandelen langs het strand van Dana Point. Niet op het pad dit keer, maar echt door het zand. Dat is pas een goede workout! Ik voelde mijn benen en kont branden toen we terug waren! Tijdens de wandeling heb ik me nog even kind gevoeld. Als ik een grote groep vogels, duiven, meeuwen, mussen maakt niet uit, dan moet ik er doorheen rennen. Dus ook dit keer bij de grote groep meeuwen zetten ik het op een rennen. Ze vlogen allemaal tegelijk op. Prachtig vind ik dat. Het leuke aan meeuwen is dat ze vervolgens drie meter verderop weer verzamelen en ik het nog een keer mag doen! Jippie! (zie foto).

Eenmaal weer thuis nog even mijn push ups en sit ups gedaan. Is lastig met rondrennende hondjes die denken dat het helpt als ze op je buik gaan liggen en je gezicht proberen te bijten of te likken terwijl je je sit ups doet. Maar ik heb mijn workout gedaan EN was op tijd voor mijn skypedate. Dus mission accomplished.

Na het skypen gedouched en opgetut voor een etentje bij vrienden van Denise en Susan. Eckart en Alice. Eckart is van oorsprong Duits en is 12 jaar geleden naar Amerika gekomen met zijn vrouw Alice. Beide spreken Duits en een beetje Nederlands. Erg leuk dus. Ze verstonden mij compleet als ik Nederlands sprak. Leuk om is ervaringen uit te wisselen over Amerika. Ze waren het met mij eens dat iedereen hier vriendelijker en open is.

Eckart had heerlijke verse pizza's gemaakt en Alice verzorgde een fantastisch toetje met ijs, citroencheesecake en vers warm rood fruit. Ook hier moest ik mijn Peanut/peanus verhaal vertellen en Nederlandse liedjes zingen. Het wordt traditie ongeveer! Als ik nieuwe mensen ontmoet moet ik het weer vertellen. Gelukkig blijft het hilarisch om te vertellen! Het was een hele leuke avond en ik heb uren zitten praten met Alice over mijn werk en zorg in het algemeen. Ze heeft er zelf een tijdje in gewerkt en vind het absurd hoe erg het achteruit gaat met de zorg overal. Maar gelukkig zijn er mensen zoals wij die het nog steeds een mooie baan vinden en het met veel liefde doen! We hebben tot 0.30 uur in de tuin gezeten bij het kampvuur. Zo gaaf! Ze hebben in hun tuin een soort kampvuur idee nagebootst (zie foto). Het is moeilijk uit te leggen dus kijk maar goed naar de foto. Er komt geen hout aan te pas en ook geen rook, maar wel de warmte en echt vuur. Alleen is er in plaats van hout, glassplinters.

Denise en Susan waren behoooorlijk aangeschoten en ik heb me goed gedragen dus ben terug gereden. Ik had geen idee waar we waren en Denise en Susan konden zeker weten de weg niet terug vinden. Dus even met Eckart rond de tafel gezeten terwijl hij uitlegde hoe ik op de snelweg kwam. Ik kan het nu nog steeds herhalen in mijn hoofd: keer de auto om, rijd de straat tot het einde uit en dan links. Dan de tweede links, tweede rechts, eerste rechts en dan de heuvel naar beneden en stoplichten links. Die straat volgen en dan kom je vanzelf op de snelweg. Appeltje eitje toch? Ik heb ons veilig thuis gekregen zonder verkeerd te rijden! Ik was stiekem wel trots op mezelf.

Thuis gelijk uitgeput in bed gekropen. Corrin slaapt het weekend bij een vriendinnetje dus ik heb het bed alleen. Ik heb volgens mij als een zeester geslapen, want ik werd wakker in het midden van mijn bed, op mijn buik met armen en benen alle kanten op. Ook wel is lekker.

Zondag ook op tijd opgestaan, want ik wilde Nederland - Letland zien. Niet helemaal gered, maar ik heb de tweede helft wel helemaal gezien. Wat een crappy team heeft Letland. Voor ons alleen maar beter haha!
Toen gedouched en aangekleed en op naar Karen. Karen heb ik al ontmoet een paar weken geleden tijdens een etentje. We gingen nu naar haar huis voor Bloody Mary's en hapjes. Het was erg gezellig, alleen na twee Bloody Mary's en twee Margherita's was ik niet meer in staat om terug te rijden! Denise gelukkig wel dit keer haha. Rond een uur of 16.30 waren we thuis. We waren uitgeput. Denise ging de was doen en koken. Susan en ik kropen op de bank en vielen allebei in slaap voor een uur. Daarna voelde we ons weer tiptop en hebben we de hele avond Orange is the new black zitten kijken.

Best wel lekker even een weekend thuis, nou ja thuis, in ieder geval geen uren in de auto, kilometers lopen en weinig slaap.

Vandaag is het maandag en heb ik genoten van het weer dat heerlijk was. Paar uurtjes aan het zwembad, shoppen met Susan en Brittany opgehaald van school. Ze wilde de middag met mij 'hangen'. Samen met haar Scandal gekeken en nu zit ik mijn verhaal te typen en te genieten van een wijntje (zie foto). Ze wilde blijven slapen dus ik reed haar even naar haar ouders voor wat spullen. Toen we weer thuis kwamen was Corrin er met een vriendin van haar, Gaby. Iedereen blijft slapen dus ik slaap lekker bij Denise vanavond. Ze willen mij er bij en dan met zijn vieren op een kamer, maar dan slaap ik niet haha!

Net koekjes met ze gebakken en Brittany is me aan het leren twerken. Lachen! Het is nog best moeilijk, maar ik leer het langzamerhand wel. Op dit moment wordt de xbox kinect tevoorschijn gehaald dus ik vrees dat het zo meer dansen en zingen wordt! Meidenavondje:) Ik vermaak me prima met al die 14jarige hoor!

Nu zit ik nog even rustig mijn verhaal te typen en te genieten van een wijntje (zie foto) before all hell breaks loose.
Allright time to go.

Love you, bye!





  • 21 November 2014 - 17:11

    Annelies:

    Fijne tijd Laura!

    Liefs van Annelies

Tags: week, 6

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Op dit blog zal ik al mijn mooie Californië avonturen en verhalen plaatsen!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 6297

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 13 December 2014

Mijn allereerste solotrip!

Landen bezocht: