Week numero 5 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Laura Schutte - WaarBenJij.nu Week numero 5 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Laura Schutte - WaarBenJij.nu

Week numero 5

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 November 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Helleuuu!

Weer een week voorbij! Wat gaat de tijd snel. Ik ben alweer over de helft. Wat een gek idee! Ik ben inmiddels gewend aan het overschakelen van Engels naar Nederlands en andersom. Dat scheelt een hoop. Ook wordt mijn Engels, of Amerikaans, net hoe je het zien wilt, steeds beter. Afgelopen weekend met een man staan praten die niet geloofde dat ik geen Amerikaanse was:) Thank you! Ik moet zeggen dat mijn engels best oké is. Op de th klank in mother, father, brother, further na. Ik schijn dan modder, fadder, brodder en furder te zeggen haha! Nu sta ik er meer bij stil als ik die woorden gebruik en Susan zegt dat het me nu stukke beter af gaat! Nice!

Ik vind het nog steeds heerlijk hier en geniet van elke dag. Wel merk ik dat ik steeds meer mijn familie en vrienden mis. Het zorgt gelukkig niet voor heimwee, maar als ik dan een berichtje krijg van mijn beste vriendinnetje die ziek is, vind ik het toch wel moeilijk dat ik 9000 km verderop zit en niet met een kopje soep op bezoek kan. NOT COOL. Of als ik even niet lekker in mn vel zit 's avonds, kan ik niet eventjes met paps en mams kletsen of vriendinnetjes bellen in verband met het tijdsverschil. Gelukkig waren dit dingen waardoor ik juist van mezelf iets totaal alleen moest ondernemen. Ik wil mijn geluk niet meer laten afhangen van anderen. Zij mogen er wel deel van uitmaken, maar ik moet het uiteindelijk ook alleen kunnen. Dat wordt hier wel op de proef gesteld, maar ik moet zeggen dat op het normale gemis van vrienden en familie na, ik het aardig goed alleen kan!

Oke terug naar mijn weekverhaal. Volgens mij ben ik wederom bij dinsdag gebleven.

Mijn ochtend begonnen met wat skypedates. Gezellig gekletst met vrienden en familie. Sammy kwam bij me liggen en ik merkte dat ie nogal stonk! Ik denk bah, tijd voor een bad. Dus Sammy lekker in bad gedaan en goed gewassen. Halverwege ging de bel, de rattenbestrijding. Het rattenprobleem is nog steeds niet opgelost. Ik de deur open gedaan met een natte hond in mijn armen die zich, natuurlijk!, uit begon te schudden toen ik de deur open deed. Ik werd zeiknat en het gezicht van de rattenman was priceless:P Sammy gauw afgedroogd en rond laten rennen. Toen was Sadie aan de beurt. Sadie voelde waarschijnlijk wat er ging komen en had zich verstopt. T arme beestje heeft een hekel aan het bad, maar ze moet maar even doorbikkelen, want de geur van haar vacht is niet te harden. Ik vond haar onder de tafel. Haar vervolgens zo vlug als ik kon gewassen en in de handdoek gewikkeld. Even goed afgedroogd en haar daarna los gelaten. Het mooie is dat ze het gevoel na het bad wel heerlijk vindt. Ze rent na een bad als een idioot de kamer rond. Wel 100x keer op en neer op hoge snelheid. Erg grappig.

Toen de hondjes eenmaal rustig waren heb ik nog even tv gekeken en daarna nog hardgelopen met Sammy. Prachtig vind ie dat. Blij beest. Sadie was uitgeput van het rennen en haar bad dus die heb ik lekker laten slapen. Ze houdt toch niet zo van het leven buiten de voordeur (heel maf, maar waar).

Woensdag op tijd mijn bedje uit. Even kort geskyped en daarna met Susan naar Dana Point gereden. Dagje strand! Eerst even langs het postkantoor voor Susan haar Paspoort. Daarna op Babybeach Dana Point onderuit gezakt in het zand. Heeeeerlijk even zonnebaden. Het was goed warm, dus ik heb zelfs een duik in de Pacific Ocean gemaakt! Het water voelde heerlijk. Na twee uur strand een ijskoffie gehaald en gewandeld rond de haven van Dana Point. Er liggen daar een paar boten, jezus! Enorme jachten en zeilboten. Mocht je nog interesse hebben in een boot, ze zijn maar 200.000 Dollar.

Na de wandeling Brittany (kleindochter Susan) opgehaald van school en samen een in 'n out burger gegeten. Slecht, i know, maar zeker lekker! Brit is best een lieve meid, maar met een behoorlijke 'attitude'. Naar haar oma toe dan he. Naar mij toe is ze heel lief. Hier zit een verhaal achter die ik hier niet zal beschrijven.

Eenmaal thuis was het al etenstijd. Rijst met wokgroenten gegeten en de rest van de avond in de tuin zitten praten met Susan en Denise. Veel gepraat over de slechte jaren in mijn leven, ik ben jong, maar heb wel een aardige geschiedenis al. Denise en ik hadden wat dingen gemeen die we hebben meegemaakt, waardoor ik eindelijk het gevoel had dat iemand begreep wat ik doorgemaakt heb. Erg fijn om zo met iemand te kunnen praten. Het zorgde wel voor buikpijn en een slechte nacht omdat het me toch even terugbrengt naar mindere tijden. Gelukkig is morgen altijd beter en ben ik in een fantastisch land met fantastische mensen.

Donderdag opgestaan en de fiets gepakt. Met een flesje water en een banaan richting Dana Point gefietst. Ik heb een applicatie op mijn telefoon gedownload die bijhoudt hoe ver ik fiets en wat mijn route was. Erg leuk. Ik heb 7 kilometer gefietst in ongeveer 20 minuten. Inclusief een aantal flinke bergen waar ik niet harder dan 10km per uur tegenop kon fietsen. Naar beneden ging ik dan weer 30km per uur waardoor mijn gemiddelde toch aardig bleef. Eenmaal weer thuis de was ingeschakeld en mijn bikini aangetrokken. Tijd voor 1,5 uur zwembad. Lekker bruinen en zwemmen.

Weer thuis even geskyped tot de rattenman er weer was. Hij wordt zo langzamerhand een deel van de familie, zo vaak zie ik hem. Gelukkig ziet ie er goed uit, dus zoveel problemen heb ik er niet mee. Het deel van dat ie dode dieren opruimt vind ik echter wel ranzig haha! Terwijl hij boven bezig was met zijn ratten keek ik even tv. Tot ik hem hoorde roepen en Sadie keihard hoorde blaffen. Ik had het traphekje niet dicht gedaan dus Sadie was naar boven geglipt. Even door de duidelijkheid: 'Sadie houdt niet zo van vreemde mannen in haar huis'. Ik rende naar boven en zag dat ze onderaan zijn ladder als een agressieve pitbull stond te blaffen en te grommen. Arme man. Ik haar weggehaald en in de keuken gedaan. Oeps sorry meneer!

Tot slot op de bank gecrasht en tv gekeken met Corrin. Denise nam verse sandwiches mee als avondeten en ik ben om 21 naar mijn bed gegaan. De volgende dag moest ik namelijk om 5.15 opstaan. VEGAS BABY!

Niet zoveel geslapen, maar toch vol energie opgestaan. Want dit weekend gaan Denise, Susan en ik feesten in Vegas! Ik had er zoveel zin in!

In vier uur waren we in Las Vegas. Onderweg één keer gestopt om wat te eten en een foto gemaakt van de grootste thermometer ter wereld!

De auto bij hotel Stratosphere laten parkeren. Ja echt 'laten' parkeren. Elk hotel heeft hier Valet (sorry als ik het eerder Vallee heb genoemd). Het is nog gratis ook. Wel is het gewenst als je fooi geeft natuurlijk. Maar dan geef je twee Dollar en ze zijn happy. In Utrecht of Amsterdam kun je alleen maar dromen dat je je auto zo maar bij een hotel kan parkeren voor 1 euro. Vervolgens het hotel ingegaan voor een drankje aan de bar. Als je gokt, krijg je je drankjes gratis. Dus twee dollar in de pokerautomaat gestopt aan de bar en genoten van een heerlijk Hawaian Cocktail terwijl ik Jacks or Better speelde. Nicenice. De zwager van Susan werkt hier en hij zou ons even opzoeken aan de bar. Hij had kaartjes verzorgd voor Frankie Moreno!!! SUPERVET. Voor wie niet weet wie dat is, google of youtube hem maar even. Hij is een fantastische pianist, zanger, gitarist en performer en erg beroemd hier in Amerika. Denise en Susan volgen hem al vanaf dat hij nog een 23 jarige jongen was die met zijn gitaar in Freemont Las Vegas speelde. De goedkopere uitgaansstrip van Las Vegas, waar de bands gratis voor je spelen. Ik had er veel zin in!

Hierna zijn we naar een Wedding Chapel gegaan voor Susan. Susan gaat in Februari trouwen en wil dat in Vegas doen. Dat is makkelijk, goedkoop en toch leuk. Prachtig kerkje gevonden net buiten het centrum. Rondleiding gekregen en gelijk geboekt! Wauw Susan, je gaat het echt doen! Ik kan het gelukkig live volgen vanuit Nederland, want ze doet het met livebroadcasting online. Top!

Het was inmiddels een uur of 16.00 dus tijd om naar Kellie, zus van Susan te gaan. Daar zouden we vanavond ook slapen. Kellie was fantastisch! Wat een lief mens. Lekker gedouched en mijn mooie kleren aangetrokken, want ja Frankie is niet zo maar iemand he en we hadden VIP plaatsen helemaal vooraan het podium. Alle drie dus lekker opgetut! Snel wat gegeten en om 19 uur richting het centrum gereden. Het is nog geen 5 km van het huis van Kellie, maar de stoplichten hier zijn verschrikkelijk. Je staat zo 10 minuten stil voordat het groen is. De show begon om 20.00 en we waren er om 19.45 uur. Dus het is maar goed dat we zo vroeg weggingen.

In de zaal werden we naar onze plaatsen gewezen. We zaten letterlijk in het midden vooraan voor het podium. Vanaf het moment dat de show begon tot het einde heb ik met mijn mond vol tanden staan kijken, luisteren en dansen. Frankie en zijn band waren fenominaal. Hij kon heel ingetogen en mooi achter zijn Piano zingen en spelen, en hij kon een feestje met zijn hele band bouwen. Halverwege vroeg Frankie waar iedereen vandaan kwam. Susan schreeuwde heel hard: 'she's from Holland!!!' Ik won want ik kwam van het verste land. Hij zong vervolgens een liedje 'soort van voor mij'. Erg schattig. Ik heb genoten (zie foto's en videos). Na de show gehoopt hem te kunnen ontmoeten, maar helaas mag hij niet meer tussen de mensen i.v.m. maffe fans. Wel probeerde een deel van de bank soort van undercover naar de bar te komen. Dit is niet gelukt haha! Ik heb een foto met de drummer (die kleiner is dan ik), de cutie die de trompet bespeelde en de broer van Frankie, Ricky, die de promotie voor de band doet. Erg leuk en super aardige jongens. Rond een uurtje of 23.00 uur stonden we buiten en was het tijd om een leuke club op te zoeken. Denise en Susan wisten nog wel een leuke Irish Pub in het New York New York hotel. Dit was inderdaad leuk! Een liveband die bekende en onbekende liedjes in een Iers jasje staken. We hebben de benen onder ons lijf vandaan gedanst.

Ik werd nog versierd door een man van 65. Jippie. Zijn openingszin was: 'ik val op jonge meisjes en zij vallen op mij'. IEW! Ik kwam maar niet van hem af!!!! Uiteindelijk maar gezegd dat ik bezet was. Dus zegt ie: 'waar is je vriendje dan?' Ik zeg thuis. Dus hij: 'precies! En je bent niet getrouwd dus kan doen wat je wilt'. Toen werd ik een beetje pissig en liet ik mijn hand zien. Ik heb een ring die op een trouwring lijkt dus deed maar alsof ik getrouwd was. Toen liet ie me met rust. EINDELIJK! Vervolgens keihard gelachen met Denise en Susan natuurlijk. Wat een vent. Denise had ook zo een vent die maar aan haar bleef plakken. Die van haar was echter 38 dus zij had het beter bekeken! Haha.

We hadden een superleuke avond en waren om 4 uur snachts eindelijk bij Kellie. Ik had me ingehouden qua alcohol dus Susan en Denise veilig terug gereden naar Kellie. Gauw gezicht gewassen, tanden gepoetst, bagel gegeten met een glas water en hop naar bed. Om 9 uur ging de wekker weer!

Susan had een behoorlijke kater de volgende ochtend. Denise en ik hadden nergens last van. Lekker gedouched en ontbeten. Kopje koffie en tijdschriffie erbij en buiten op het balkon gezeten. Rond 12 uur richting het centrum gegaan voor een dagje Las Vegas hotelsightseeing. Alle hotels in Las Vegas hebben een thema, voor wie het niet weet. Zo heb je een hotel die als voorkant de skyline van New York heeft, inclusief vrijheidsbeeld, Parijs inclusief Eiffeltoren en Venezia inclusief indoor gondelvaart (zie foto's). Echt waanzinnig. We hebben veel tijd doorgebracht in hotel Venezia. In het hotel is een groot shoppingcentre met allerlei Italiaanse merken. Het plafond doet lijken alsof je buiten bent, maar alles is overdekt. Heel mooi gemaakt.
We gingen een winkeltje in die alles met geuren en zeep deed. Alles in de winkel was gemaakt van zeep. Heel bijzonder om te zien. Zeep in de vorm van cupcakes, boterkuipjes, magnums, haarborstels etc. Van alles dus.

Ik denk dat dit wel mijn favoriete hotel op de strip is. Zo mooi en groots gemaakt.

Eenmaal weer buiten liepen we langs wat winkeltjes. Denise en Susan zeiden dat we Sephora in moesten. Een soort ICI Paris XL. Hier konden we ons gratis laten opmaken. Dat hebben we dan ook gedaan. Scheelt vanavond weer haha! Toen we klaar waren was het 19.00 uur. Precies op tijd voor de Vulkaanuitbarsting bij Hotel Mirage. Hotel Mirage heeft een vulkaan voor het hotel die elk uur uitbarst. WAUW! (zie foto).

Tot slot nog hotel Bellagio bekeken. Daar was binnen een heel herfst thema dat veel weg heeft van onze Efteling. Buiten was een groot waterspektakel, wat de Efteling wederom ook heeft. Helaas deed alleen het geluid het niet, omdat er op de weg van de strip een video clip van de Imagine Dragons werd opgenomen. Beetje jammer, want dat maakt de watershow zo spectaculair. Nu waren het gewoon waterstralen die af en toe in de lucht schoten en van kleur veranderden.

We waren redelijk gesloopt toen we hierna naar ons hotel reden. Vanavond zouden we naar Fremont Las Vegas strip gaan. Ons hotel grenst daar rechtstreeks aan dus we kunnen dan zo ons bed in rollen. Dit is vooral een uitgaansstrip met clubs, hotels en live bands. Eerst maar is wat eten en chillen op de hotelkamer. Rustig aan ons haar gedaan en omgekleed. Rond een uur om 21.30 naar beneden gegaan. Inderdaad overal livebands! En ze waren ook allemaal echt goed!! We hebben ongeveer bij drie bands een uur staan dansen voor we uiteindelijk besloten om bij Hotel de Golden Nugget te kijken. Daar hebben Susan en Denise Frankie Moreno voor het eerst zien optreden. Nu speelde er een andere band die ook behoorlijk goed was. We vonden een plekje links vooraan waar we konden zitten. We deelde de tafel met drie mannen van rond de 50. Allemaal super aardig en 'normaal'. Ze deden me denken aan mijn paps. De band speelde muziek van de Beatles, Adele, Simon en Garfunkel, Rod Stewart, Bruce Springsteen en Bryan Adams. Heerlijk. Lekker gedanst dus! Denise, Susan en ik stolen de dansvloer met 'onze mannen'. Wat hebben we gelachen! De mannen konden best nog aardig dansen dus dat was leuk! Voor we het wisten kondigde de band hun laatste nummer aan en was het al 3.45 uur! Oeps! Tot zover ons plan om vanavond voor 3 uur in bed te liggen. We moesten namelijk om 10 uur alweer uitchecken de volgende ochtend.

Dat opstaan viel dan ook zwaar tegen. Mijn lichaam deed zeer aan alle kanten! Gelukkig geen kater, dat viel me dan weer 100% mee. Ik had geloof ik 6-8 Malibu Cola's op in de Golden Nugget en ook nog twee Vodka Redbull toen we ons klaarmaakte op de hotelkamer. 's Morgens wel goed ontbeten en twee glazen water en een kop koffie. Dat moet er voor zorgen dat ik de rest van de dag ook doorkom in de auto haha!

Rond 11 uur zaten we dan eindelijk op de snelweg terug. Helaas meteen vol in de file. De hele weg terug naar San Clemente in de file gestaan.....We hebben er ruim 7 uur over gedaan om thuis te komen....We waren dan ook gesloopt toen we thuis kwamen. Op de bank gecrasht met wat te eten en om de beurt gedouched.

Nick had het weekend gefeest met zijn vrienden en iedereen was blijven slapen. In mijn bed hadden ook mensen geslapen dus ik heb het bed maar verschoond. Om 21.00 uur lag ik in bed. Ik kon echter niet slapen, want mijn lijf deed zo een zeer dat ik niet lekker kon liggen. Ik ben 23, maar voelde me echt even 70!

Vanmorgen werd ik wakker en denk wat ligt er bovenop me. Sammy had zijn weg naar boven gevonden en zich in het holletje van mijn rug genesteld. Toen hij doorhad dat ik wakker werd kreeg ik een onaangename goedemorgen lik over mijn wang. Thanks Sammy.... Gauw mijn gezicht gewassen en toen mijn dag begonnen met skypen met vrienden. Altijd leuk om mijn dag zo te beginnen. Ondertussen flink wat was gedaan van mij en Corrin. Nu is het 5 uur en ben ik mijn verslag aan het typen, terwijl hondjes naast me liggen. Volgens mij hebben ze me wel gemist.

Ik heb een fantastisch weekend gehad in Las Vegas en ben verliefd geworden op die stad. Ik hoop dat ik er ooit nog is naartoe mag met een groep vrienden! De hotels zijn buiten het seizoen goed te betalen en het is gewoon allemaal zo mooi gedaan. Het is net Disneyland voor volwassenen!

En mocht Frankie Moreno naar Nederland komen en je weet het eerder dan ik: let me know! Ik ga er dan zeker weten naar toe.

Oke lieve mensen. Tot volgende week!

Love you, bye







  • 13 November 2014 - 15:42

    Ria:

    Haha, heeft je vader nog gelijk gekregen ook met zijn waakhonden :) (reactie eerste reisverslag)
    Sadie beschermt je wel en Sammy als hardloopmaatje. Top!

Tags: week, 5

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Op dit blog zal ik al mijn mooie Californië avonturen en verhalen plaatsen!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6300

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 13 December 2014

Mijn allereerste solotrip!

Landen bezocht: