Week 4 - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Laura Schutte - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Laura Schutte - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 November 2014 | Verenigde Staten, San Clemente

Helleu trouwe volgers van mijn blog,

Volgens mij was ik vorige week gebleven bij dinsdag of niet?
Dus we beginnen de week bij woensdag:

'S morgens op tijd wakker. Ik had geen zin om hard te lopen dus besloot de fiets te pakken. Ik overlegde even met Susan welke kant ze aanraad om op te gaan met de fiets. Het is hier niet zoals in Nederland dat je fietspaden hebt en redelijk veilig kunt fietsen. Veilig fietsen in Amerika is vrij lastig. Ze zei dat als ik richting het strand fietste of binnen de woonwijken bleef, het goed zou komen. Ik ging voor het strand. Ongeveer 1,5 uur heerlijk berg op berg af gefietst. De alpe d'huez is er niks bij. Jezus wat was ik moe! 1,5 kilometer lang berg opwaarts fietsen, zonder versnellingen, op een maffe fiets, en nee geen heuvel: EEN BERG! Achja goede exercise zeggen we dan maar. Thuis uitgeput op de bank gestort. Daarna nog even aan het zwembad gelegen en druk aan mijn kleurtje gewerkt. Snel gedouched toen ik weer thuiskwam, want Corrin kon elk moment thuiskomen. Ik heb haar beloofd met haar naar de Cheesecake factory te gaan. Een klein tentje hier verderop waar je je eigen cheesecake kunt samenstellen. SUPER LEKKER! Echt de beste cheesecake evurrrrr! Corrin happy, ik happy.

Nu was ik helemaal gesloopt, maar ik moest nog even wakker blijven want we zouden nog bezoek krijgen 's avonds. Liz en Drew kwamen langs. Dit is het stel dat getrouwd is op die zondag na mijn aankomst. Was erg gezellig! De avond van de 'fake boobs' story. Schijnbaar heeft half Amerika een borstvergroting gehad. Het is hier heel normaal dat je na je kinderen, als je (ik quote:) 'suckedout teabags' hebt overgehouden je borsten weer 'bijvult'. Interessant. Liz is 23 en net pas getrouwd dus ze moest nog even wachten van Susan. Eerst maar eens reizen, zoals Laura!
Drew nodigde ons uit om in het hotel waar hij werkt een drankje te komen doen zaterdag. Hij werkt in een Hotel Resort in Newport. Newport is een rijkeluis buurt. Het was dan ook niet zomaar een Hotel Resort, maar het meest luxe grootste hotel dat ik gezien heb. Het is 500 acres groot, geen idee hoe groot dat is, maar volgens Denise erg groot. Klonk leuk. We moesten ons netjes en beetje deftig kleden, anders passen we er niet tussen daar. Lachen!

Donderdag overdag niet zoveel gedaan. Susan had een meeloopdag op haar nieuwe werk. Ik heb het huis een beetje opgeruimd, de handdoeken gewassen en gevouwen. In de avond kwam de kleindochter van Susan langs, Bree. Bree is de zus van Brittany, de kleindochter die Susan elke dag naar school brengt. Bree is 22, strenggelovig en lesbisch. Vreemde combi, I know. Bree heeft behoorlijk wat strubbelingen met haar ouders i.v.m. haar geaardheid en het geloof. Net een soap dit. Wel een leuke meid trouwens. Later op de avond met Corrin gezocht naar een look voor haar Halloween Greaseoutfit. Ze wil als een soort Sandy en heeft gevraagd of ik en Susan haar wilde omtoveren tot Sandy. Dikke lagen make up, een nepsigaret en een bandana verder leek ze sprekend op een 'greaser'. Ze zag er fantastisch uit (zie foto). Je zou niet zeggen dat ze 14 is. Prachtmeid! Ik mezelf beschilderd als kat en toen besloten dat we klaar waren voor de volgende dag.

Vrijdag stond ik om 6 uur naast mn bed om Corrin haar haar en make up te doen voor school. Dat had ze gevraagd en als lieve grote zus doe ik dat natuurlijk voor haar:P Doodmoe, maar vastbesloten om haar er weer top uit te laten zien zaten we daar op de vroege morgen haar gezicht en haar om te toveren. Daarna ben ik gauw weer terug in bed gekropen. Veel te vroeg voor mij. I'M NOT A MORNING PERSON, just so you know. Dus dit was een grote stap voor mij haha.

Toen ik wakker werd was het strak bewolkt en leek het alsof het elk moment kon lostbarsten. Echt regenen deed het niet, want het regent hier al 1,5 jaar niet. Balen....We konden wel wat regen gebruiken. Denise kwam vroeg thuis van werk vandaag. Lekker even wijntje gedronken. Ik heb boerenkool gemaakt voor het hele huis. Inclusief rookworst en spekjes. Heeeeerlijk vonden ze het. Leuk om te zien dat ze zo kunnen genieten van een Nederlandse maaltijd. Ik ook happy, want thuis krijg ik het niet! Pa en ma vinden het maar een saaie smaakloze maaltijd. Ik denk daar anders over: LEKKAH! Vervolgens met Corrin mini trick or treat gedaan en haar daarna naar een vriendin gebracht. Eenmaal weer thuis ging de deurbel. Allemaal schattige kleine verklede kindjes aan de deur: Trick or treat! Dus snoep uitgedeeld en verteld hoe eng of mooi ze er allemaal wel niet uitzagen. Even voor de duidelijkheid: Halloween is gewoon Carnaval. Ik denk dat ik 1 spook heb gezien, voor de rest prinsessen, ridders, clowns (ook doodeng! iew), spongebobs, G.I. Joe's en barbies. Vervolgens allemaal op de bank gecrasht en een lekkere foute kerstfilm gekeken. Corrin bleef slapen bij het vriendinnetje, dus ik hoefde haar niet op te halen. Vroeg mijn bedje in dus!

Zaterdag in de ochtend geskyped. Tijdens het skypen hoorde ik ineens een vreemd geluid van buiten. Susan en ik keken elkaar aan en begonnen verbaasd te lachen. Het regende kei en keihard!!!! Het stortte letterlijk. De eerste echte regenbui in 1,5 jaar ofzo. Gauw alle spullen binnengehaald, want alle kussen, badlakens, sigaretten en glazen stonden buiten. Het duurde maar 10 minuten en toen werd het weer strakblauw, maar toch. Het regende eindelijk een keer. De temperatuur was ook gelijk een stukje gedaald.

Na het skypen nog een film gekeken met Corrin en toen me gaan omkleden. Cocktailjurkje, hoge hakken, lippenstift, alles er op en er aan. We waren er klaar voor. Corrin besloot niet mee te gaan. Was een goede beslissing, want ze had zich rot verveeld.

We reden eerst langs Liz, zij reed met ons mee. Drew werkte tot 5 dus hij zou ons daar ontmoeten. Daarna op naar Pelican Hill Resort, Newport. We reden het Resort binnen en zagen overal losstaande Villa's. Die konden de gasten ook boeken i.p.v. een 'gewone' hotelkamer. Bij de receptie stapten we uit en werd onze auto door een Vallee medewerker naar de garage gereden. Vervolgens moesten we nog bij het restaurant zien te komen. We spraken een medewerker aan en die zei: 'oh let me call you a shuttle, it's free'. Oh top. Wij wachten op het golfkarretje dat ons op zou halen en naar het restaurant zou rijden. In plaats van een golfkarretje kwam er een enorme Mercedes voorrijden. Alle deuren werden voor ons open gehouden en we kregen een handje om ons te helpen instappen. Prachtig. Het restaurant was 10 minuten rijden (ik zei toch dat het groot was). We waren wat vroeg dus besloten eerst een cocktailtje te doen tot Drew er was. We hebben ons rot gelachen om de gasten die in het hotel waren. Gewoon de typische Desperate Housewifes types liepen daar rond! En de blonde opgeblazen botox cougars. Fantastisch! Vervolgens belde Drew dat hij in het restaurant was, maar ons niet kon vinden. Natuurlijk zaten wij in het verkeerde restaurant! Dus wederom om een shuttle gevraagd. Onze Mercedes kwam weer braaf voorrijden en reed ons naar het andere restaurant. Daar stonden twee medewerkers op ons te wachten om ons uit de auto te helpen. Nu waren we wel in het goede restaurant! Daar heerlijk gegeten, onder het genot van een lekker wijntje, zonsondergang (zie foto) en fantastische bediening. Het is wel zo dat je hier waar voor je geld krijgt. Alle is tot in de puntjes geregeld en gestyled. De kok kwam persoonlijk nog even langs en we kregen een voorafje en toetje van het huis. Ook kregen we 75% korting op het diner. Dat moest ook wel, want ik had het anders niet kunnen betalen!!

Denise durfde vervolgens de gewaagde vraag te stellen: Hoeveel kost het om een nacht hier te verblijven? Drew vertelde dat de goedkoopste kamer 700 dollar was!!!!!!!!! Oh my god. Vervolgens vroegen wij ons af wat de duurste was. Die was 6000 Dollar per nacht! En er zijn dus gezinnen die twee weken in het resort verblijven in zo een villa. Dat is eventjes 14x6000 dollar. Wat een geld. Toch gaaf om eens in zo een hotel rond te lopen alsof je rijkelui bent. Drew stelde ons voor aan zijn collega's. Liz was 'the wife', Denise 'the girlfriend', Susan 'the workday mistress' en ik 'the weekend mistress'. Tja we moeten er wel een beetje tussen passen toch?

Nog wat leuke wcselfies gemaakt met zijn vieren en toen half dronken op huis aan gegaan. Gelukkig was ik verstandig en heb ik één cocktail en één wijntje gedronken. In tegenstelling tot Liz, Susan en Denise die twee flessen op hadden. Dus ik reed terug. Thuis allemaal uitgeput ons bed in gegaan. Maar wat een leuke avond! Heel veel gelachen en Liz en ik blijken erg goed met elkaar door één deur te kunnen! Misschien omdat we allebei 23 en knettergek zijn ofzo. Geen idee, maar leuk om iemand van mijn eigen leeftijd om me heen te hebben (ook al is ze al getrouwd en samenwonend).

Pfoee wat een verhaal, mijn vingers worden moe van het typen.

Oké zondag: Zondag waren we uitgenodigd door Felicia en Ryan en hun zoontje Ethan voor een Mexicaans Festival. Dit zijn de nicht en neef die ook op het verjaardagsetentje van Nick waren in San Diego. In hun woonplaats San Diego ligt de oude stad van San Diego. Een soort historisch stadje met oude gebouwen en een Mexicaanse achtergrond. San Diego is de grens tussen de VS en Mexico. In de oude stad vond het jaarlijkse Day of the Dead Mexican Festival plaats. Ze vieren op deze dag de dood van hun dierbaren en iedereen verkleed zich als een Mexicaanse dode. Felicia zou ons helpen met het verven van onze gezichten. Dus eerst bij hun thuis gegeten en in de verf gezet. Ik heb uiteindelijk mijn eigen gezicht gedaan, omdat er zo weinig tijd was en ik het redelijk goed zelf kan (zie foto). We zagen er met zijn allen fantastisch uit!!! Super eng! Zelfs kleine Ethan heeft een half uur stil gezeten voor zijn make up. Wat een leuk ventje!

Vervolgens naar het centrum gereden voor het festival. Er hing een feestelijke sfeer. Overal muziek en lichtjes, iedereen verkleed en geschminkt. We hebben rondgelopen en in de winkeltjes gekeken, naar muziek geluisterd, gedanst en veel foto's gemaakt! Het was super gezellig! Ik heb nog niemand ontmoet hier die onaardig is. Een groot verschil met Nederland. Overal waar ik hier kom zijn de mensen vriendelijk en vrolijk. Iedereen is gastvrij en gul.

Ik ben er over uit: I love America:)

Daarmee sluit ik mijn verhaal van deze week af. Vandaag toch niet zoveel boeiends gedaan. Naar het zwembad gegaan en vooral erg lui geweest! Tot het volgende verhaal.

Love you, Bye

  • 04 November 2014 - 13:19

    Monique Kaldenbach:

    Hey Laura, gezellig om te lezen hoor, fijn dat je het zo naar je zin hebt. groetjes Monique

  • 04 November 2014 - 13:37

    Anja Van Dongen:

    Zo te zien is het daar een dikke vette party geniet ervan meis dikke knuffel

  • 06 November 2014 - 11:10

    Frieda:

    Lieve laura

    je reisverslagen met interesse gelezen
    daar zul je later zelf ook veel plezier aan hebben
    ik kijk weer uit naar je volgende verslag
    nog veel plezier
    dikke kus van Oma







Tags: Week, 4

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Op dit blog zal ik al mijn mooie Californië avonturen en verhalen plaatsen!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 6301

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 13 December 2014

Mijn allereerste solotrip!

Landen bezocht: