Tweede week - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Laura Schutte - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Laura Schutte - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Clemente

Hoihoi,

Afgelopen week wisselvallige week gehad. Leuke en mooie dingen wisselde zich af met vermoeidheid en slecht slapen. Misschien dat ik last heb van een soort verlate jetlag. Geen idee...

Maandag mijn reisverslag van vorige week geschreven en 's avonds had Denise heerlijke taco's met Mexicaanse kip gemaakt. Smaakte erg goed! Daarna the Voice gekeken met Denise en Corrin geholpen bij haar huiswerk. Ik lag op tijd in bed, maar nog 2 uur met Corrin liggen kletsen over van alles en nog wat. Ze wil graag Nederlands leren dus we begonnen met les 1: Hoi, hoe gaat het?. Het gaat haar al aardig af, al klinkt het nog als: Hoi Goe gaat get?

Dinsdag wakker om een uurtje of 9. Weinig geslapen. Ik viel wel in slaap, maar werd om 1.00 uur wakker en sliep toen niet meer tot een uur of 7 in de morgen. Ook had Corrin 's nachts nachtmerries dus werd ze steeds verschrikt wakker, of schreeuwde in haar slaap. Ze werd er zelf een beetje bang van dus beloofd wakker te blijven tot ze weer sliep. Dat is gelukt, want ik sliep pas weer toen ze naar school ging. School begint al om 7.45 uur! Absurd vroege tijden.
Overdag weinig energie, dus lekker in de tuin in het zonnetje een boek gelezen en wat was gedaan. 's middags hondjes mee naar buiten genomen en lekker even gewandeld. Toch soort van iets actiefs gedaan vandaag! 's Avonds gekookt voor Denise en Nick en lekker film gekeken met Denise. Corrin slaapt bij haar vader. Hopelijk kan ik nu dus een nachtje doorslapen!

Woensdag werd ik wakker en was het bewolkt en koud. De herfst begint langzaam maar zeker door te breken hier. Gelukkig is en blijft het Californie en trekt het altijd weer open rond het middaguur. In de ochtend geskyped met vrienden en uiteindelijk nog gewandeld met Denise aan het strand (ze was vrij vandaag) en lekker naar het zwembad geweest. Ik krijg al een aardig tintje! Een beetje zon doet een mens goed. Ondanks het slechte slapen was ik weer een beetje opgeladen! 's avonds met Denise bij Fishermans gegeten. Dat is het restaurant op de grote pier bij het strand. Daar kun je tijdens happy hour voor drie dollar eten. Gegrilde kip, aardappelsalade, boontjes en een heerlijk toetje! Erg lekker en leuk voor dat geld! Daarna thuis op de bank gecrasht en begonnen aan een nieuwe serie met Denise: 'Orange is the new Black'. Serie over het leven in een vrouwengevangenis. Beetje een vrouwenserie, al denk ik dat de mannen hier op hun beurt ook zeker lol aan kunnen beleven:P

Donderdag ochtend iets uitgeruster opgestaan. Eindelijk wat beter geslapen. Eerst even geskyped met vrienden en toen boven de slaapkamer opgeruimd. Wat een zooitje maken twee meiden bij elkaar! 's middags kwamen Susan en de moeder van de Denise aan uit Vegas. Susan is een van de beste vriendinnen van Denise en een soort tante voor Corrin en Nick. Ik ken Susan ook van de vakantie in Frankrijk dus dat scheelt. De moeder van Denise, Deanna, kende ik nog niet. Maar wat een lief mens zeg! Ze doet me denken aan mijn eigen oma dus dat gaf gelijk een vertrouwd gevoel. Even bijgekletst over hun reis en wijntje gedronken. Erg gezellig!

Ook is Nick vandaag jarig dus Denise heeft een heel diner voorbereid. Gezellig met zijn allen rond de tafel genoten van bieftstuk met aardappeltjes uit de oven en salade. Cheesecake als toetje met natuurlijk kaarsjes en happy birthday liedjes. Ik moest ook nog even mijn zangkunsten uit de kast trekken om de Nederlandse versie te doen. Vooral 'er is er één jarig' viel in de smaak. Op een of andere manier nodigt dat liedje uit voor trommelen, want iedereen begon op de tafel te trommelen tijdens dat lied. Lachen! Een erg gezellig avond!

Vrijdag op tijd opgestaan om te gaan hardlopen. Goed geslapen dus ik moest en zou weer is wat aan mijn conditie doen. 's middags naar het zwembad geweest en de honden meegenomen voor een wandeling. Daarna een lange douche genomen en me een beetje opgetut. Vanavond uit eten met Susan, Denise en Karen (een vriendin van hun die mij heel graag wilde ontmoeten). Heerlijk gegeten en het was erg gezellig!

Zaterdag werkte Denise tot 12.00 uur. Ik heb 's morgens geskyped en beetje op de bank gehangen tot Denise thuis was. Toen samen met Denise en Susan wandeling gemaakt langs het strand. Daarna nog koffie gedronken op het werk van Nick. Enorm saaie middag voor mij. Er werd alleen maar gepraat over mensen die ik niet ken, over werk en ik voelde me een beetje buiten gesloten. Hoort er misschien ook af en toe bij, maar leuk is anders. Eenmaal weer thuis wilde Denise de huiskamer even verbouwen en anders indelen. Susan en ik hielpen haar. Totdat ik merkte dat ik overbodig werd en Susan alles alleen wilde organiseren. Susan is een beetje een ander mens hier dan dat ze in Frankrijk was. De open, vrolijke, lieve persoon die ik kende is hier totaal niet. Ik voel me bijna een indringer in dit huis. Het geeft me een ongemakkelijk gevoel. Hopelijk lijkt het maar zo en trekt ze weer bij. Ik ben maar gaan douchen, want om 18.00 moesten we toch richting San Diego voor uitgebreid diner bij een BBQ-restaurant voor Nicks verjaardag. Hij wilde heel graag daarheen, dus ach wat the hell. Even ruim een uur rijden voor een gegrilde spare-rib:P Het mooie is dat het 't achteraf allemaal waard was. Ook de neef en nicht van Denise kwamen met hun zoontje en het was een super gezellige avond met lekker eten (zie foto)! Deanna, de moeder van Denise nam me nog apart en zei tegen me dat ze van Denise gehoord had dat ik Corrin zoveel goed deed. Dat Corrin zo uit haar schulp was gekomen op vakantie en dat ze nu zelf ook ziet dat Corrin in mijn aanwezigheid veel opener is geworden en dat die stomme telefoon vaker in haar tas blijft! Ze zei dat ze me een lieverd vond en ik kreeg een dikke kus van haar. Wat een fantastisch mens. Die kan ik in mijn zak steken! Fijn te horen dat het doel waarvoor ik hier deels ben ook tot uitwerking komt! Thuis gelijk naar bed, want volgende dag moesten we op tijd opstaan voor ontbijt bij Opa en Oma en daarna Venice Beach! Corrin en ik lagen er op tijd in, maar het duurde nog heel lang voor we sliepen. Ze wilde nog wat Nederlandse les. Het 'hoe gaat het?' gaat haar inmiddels soepeltjes af. Ze wilde nu weten hoe ze 'I like lama's' zegt in het Nederlands. Dit zorgde voor een hilarisch moment. Het lukte haar niet om ik vind lama's leuk te zeggen. Het kwam er uit als: 'aik vink klama's loik'. Daar moeten we dus nog even op oefenen!

Zondag stond ik netjes om 8.00 uur op. Denise kwam naar boven en vertelde dat Susan die ochtend te horen had gekregen dat haar katje uit Frankrijk zichzelf heeft opgehangen bij een poging om door het raam te klimmen. Susans vriend Patrick vond het toen hij van werk terugkwam. Katje is blijven hangen in de lamellen. Dus Susan was nogal overstuur. Ik heb haar even geknuffeld en met haar gepraat. Toen ging zij douchen en checkte ik even of het plan voor de dag nog wel doorging. Dat ging door dus ben ik ook gaan douchen (er zijn twee badkamers:P). Uiteindelijk Corrin ook maar gewekt, want ze wilde mee en moest ook nog even douchen. Aangezien het dan nog wel een uur duurde ben ik even met het thuisfront gaan skypen tot we weggingen. Susan besloot om toch wel mee te gaan, want dan had ze afleiding.

Eerst gestopt bij Oma Betty en Papi (oma en opa van Denise). Een stel van ruim in de 80. Oma Betty zag er uit als 60. Echt goed! Ook nog heel actief en ze zouden zelfs nog twee weken naar Mexico gaan volgende week! Helaas was Papi net gevallen en ging gebukt onder pijn in zijn rug. Erg sneu om een oude man van 86 zo een pijn te zien lijden. Ik heb een hele poos met hem zitten praten terwijl de dames buiten rookte en Corrin druk was met haar telefoon. Hij vertelde dat hij een Nederlands vriendinnetje heeft gehad en veel in Nederland is geweest. Utrecht, Amsterdam en Scheveningen waren hem bijgebleven. Erg leuk om te horen. Ik zag na een tijdje dat hij half in elkaar kromp op de bank. Hij had zoveel pijn en wilde het liefst op bed liggen. Hij wilde alleen wachten tot wij weer weg waren zodat hij gedag kon zeggen. Corrin heeft de dames naar binnen gehaald om gedag te zeggen en Betty heeft hem vervolgens naar zijn bed begeleid. Hij kon nauwelijks meer lopen....Ik had zo met hem te doen. Ik kreeg wel nog een dikke knuffel van hem!

Vervolgens reden we door naar Venice Beach. Een prachtig groot strand met een donkere zijde. Het strand is namelijk bezaaid met daklozen en freaks (zie foto's). Overal zie je partytenten met wel 5 of 6 mensen die eronder liggen te slapen. En bijna alle kraampjes die langs de boulevard staan, zijn van mensen die geen huis hebben en dus zelf dingen maken en verkopen om geld te verdienen. Ik heb zelf ook een souvenirtje gekocht van een vrouwtje met twee dochters. Zij is door haar man op straat gezet en moet nu met haar twee dochters zien rond te komen en op het strand slapen. Het verhaal raakte me zo erg...Gelukkig maakte ze echt mooie dingen en was het zeker mijn geld waard!

Daarna met Corrin naar de enige echte Freakshow van Venice Beach geweest. Als je 'freakshow Venice Beach' googled dan zie je waar ik het over heb. Ze gaven een mini show tegen een kleine vergoeding en ik heb alle freaks in levende lijven mogen ontmoeten. Wat een verschijningen zeg! Een man van nog geen 60 cm groot, een vrouw met een baard, een man met letterlijk haar over zijn hele gezicht, een albino man die zwaarden inslikt en een minivrouwtje. Ook liepen er veel freaks gewoon langs het strand rond. Ik heb me rot gelachen! De freaks schijnen een realityshow op televisie te hebben dus ze waren nog beroemd ook!

Op de terugweg de file omzeild door te gaan eten bij Roscoe's Chicken 'n Waffles. Hele vreemde combinatie. Kip en wafels. Als je eerst de kip eet en daarna de wafels is het echter goed te doen!

Eenmaal weer thuis op de bank Corrin geholpen met haar huiswerk terwijl Susan en Denise buiten zaten. Ik heb er een paar avonden geprobeerd bij te zitten, maar kan niet meepraten over hun onderwerpen. Daarnaast was Susan niet echt vrolijk vandaag, wat ik me goed kan voorstellen als je net je huisdiertje verloren bent, maar ik kon er niet zo goed tegen. Ik ben nogal gevoelig voor de sfeer en wordt er dan zelf ook heel down van. Ik zit dan liever bij Corrin binnen en help haar bij haar huiswerk en klets met haar. Om 21.00 kwam de nieuwe aflevering van The Walking Dead en hebben we met het gezin zitten kijken. Daarna lekker vroeg op bed gaan liggen en nog Friends gekeken met Corrin.

Vanmorgen op tijd wakker. Wel lekker geslapen, maar sta niet lekker op. Voel me compleet down. Als ik beneden kom, zit Susan aan tafel en die is niet vrolijk. Wat mijn down gevoel nog even lekker voed. Ik heb nog steeds het idee dat ze me of niet mag, of dat ik haar in de weg zit. Ik zeg goedemorgen en pak mijn ontbijtje. Ik krijg een flauw glimlachje terug. Ik zet skype aan en ga lekker met mijn vrienden skypen! Daar werd ik gelukkig al wat vrolijker van. Tot in de middag zitten skypen en nu druk met mijn reisverhaal. Susan is zojuist vertrokken naar Papi. Hij schijnt zondag avond toch met oma Betty naar de Eerste Hulp te zijn gegaan. De pijn was te erg. Ik wilde voorstellen om met Susan mee te gaan, want dat hadden we zondag samen aangeboden, maar ze had de moeder van Denise al geregeld dus ik dacht: 'laat maar!'. Nu even lekker het huis alleen. Dat heb ik wel gemist. Ik kan er niet zo goed tegen als ik helemaal nooit even alleen ben. Misschien ben ik daardoor wel een beetje chagerijnig en denk ik dat Susan me niet mag, maar is het dus eigenlijk dat we elkaar gewoon een beetje in de weg zitten. Hopelijk wordt het de rest van de week beter!

Komend weekend in ieder geval de Grand Canyon voor de boeg!! Road trip! Denise, Nick, Matt (vriend van Nick) en ik! Dat moet gezellig worden. We dumpen de mannen in Flagstaff voor een gezellig weekendje feesten, terwijl Denise en ik bij haar vader op bezoek gaan en de Grand Canyon gaan bekijken:)

Tot volgende week!



  • 21 Oktober 2014 - 09:03

    Anja Van Dongen:

    Lieverd je zou ook aan susan kunnen vragen of jou gevoel klopt anders wordt het steeds erger en dus minder leuk
    Tot snel in je volgende verslag

Tags: week, 2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Op dit blog zal ik al mijn mooie Californië avonturen en verhalen plaatsen!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 6294

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 13 December 2014

Mijn allereerste solotrip!

Landen bezocht: