First week - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Laura Schutte - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Laura Schutte - WaarBenJij.nu

First week

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Clemente

Helleuuu iedereen!

How yall doin? Met mij alles goed! Pas een week hier en al zoveel gezien en gedaan. Doordeweeks doe ik niet zo heel veel, maar geniet ik vooral van het weer en 's avonds van de gezelligheid van Denise, Nick en Corrin. Ik leer elke dag nieuwe uitspraken. Zoals: 'thats one chicken hawai!' Wat betekend dat iemand iets heel geks doet. En het scheldwoord: 'Douchebag'. Ik ken het wel al, maar wist niet wat het eigenlijk precies betekende. Dus Denise begon uit te leggen wat Douche betekende. Douche is een soort reinigingmiddel voor de vagina. En een bag is natuurlijk een tas. Dus eigenlijk vaginazeeptas is waar je een man mee uitscheld. Aangezien douchebag voornamelijk een scheldwoord voor de man is. Ik kwam niet meer bij van het lachen. Denise ook niet, omdat ze er eigenlijk nooit zo over nagedacht had. Je snapt wel dat we elkaar hier in huis nu constant Douchebag noemen en dat dan voor een lacherig sfeertje zorgt!

Oke nu mijn weekverhaal: Ik zal beginnen bij afgelopen maandag.

Maandag was ik op tijd wakker. Eerst hard gelopen en gezellig geskyped met het thuisfront en toen ben ik naar het zwembad gegaan. Het is zo een 32 graden vandaag. Wat in de zon zo een 45 betekend hier. Warm dus! HEEEEERLIJK!! Lekker eventjes in de zon gelegen en gezwommen. Aan de overkant van de straat zit een enorm buiten zwembad (zie foto's). Iedere bewoner van deze buurt heeft een speciale sleutel waarmee hij/zij naar binnen kan. Gratis bedjes en heerlijk koel water. 's Avonds gezellig met het hele gezin pasta gegeten en gekletst. Ik moest allemaal vragen beantwoorden over hoe Nederland is. Op een bepaald punt vroeg Nick: Waar ligt Holland? Ik wijs het op de kaart aan en hij zegt: 'No that's the Netherlands'. Ik kwam op dit punt al niet meer bij van het lachen. Ik zeg dat Holland en The Netherlands hetzelfde land is. Hij gaat in discussie en zegt dat The Netherlands een groepje landen is. Net zoals Noord-Amerika en Europa. Maar welke landen er dan onder The Netherlands zouden moeten vallen wist ie eigenlijk ook niet. Lachen! Oja en hij dacht ook dat Noorwegen ons buurland was. Ik heb de kaart er bij gepakt en hem uitgelegd waar Nederland/Holland ligt en wat de buurlanden zijn. Maarja ik snap het ook wel. Ik zou hun ook niet kunnen vertellen of Texas in de buurt van Californie ligt of dat we dichter bij Ohio zitten. (inmiddels ben ik iets meer up to date hoor over waar alles ligt).

Dinsdag had Denise haar auto thuis gelaten. Haar auto heeft Airco en Navigatie en mijn auto (jaja ik heb een eigen auto hier) niet. Ik heb na het skypen, wat inmiddels een ochtend ritueel is, dan ook de auto gepakt. Ik ben gewoon gaan rijden. Ik zag al die bergen en dacht: 'hoe tof zou het zijn als ik boven op zo een berg kan komen'. Dus de eerste beste weg naar boven die ik tegen kwam ben ik opgereden. Ik kwam in een rijke villabuurt uit waar ik prachtig uitzicht had over San Clemente (zie foto's). Daarna nog even naar het zwembad geweest. 'S avonds lekker Enchilada's gegeten. Denise is een primaaaa kok!

Woensdag overdag niks bijzonders gedaan eigenlijk. Hard gelopen, geskyped, buiten gelezen in de zon (lees: weggezweet), stuk gewandeld met de hondjes en The Walking Dead gekeken. Nieuwe verslaving. Alle vier de seizoenen moet ik kijken in 8 dagen, want zondag begint het nieuwe seizoen op tv en dat kijken ze allemaal. Na de eerste paar afleveringen kon ik niet meer stoppen! 'S avonds heb ik gekookt. Ze zijn hier gek op pasta's dus ik heb wat gehakt gebakken met wat uitjes en knoflook. Lekker kruiden er in, paprika's kort meebakken en champignons er in. Verse tomaten kruiden en pureren en pasta erbij. Het viel in de smaak:)

Donderdags overdag weer weinig bijzonders. Wandelingetje met de honden, skypen, The Walking dead kijken, even gezwommen en mijn was gedaan. Denise belde halverwege de dag of ik zin had om mee te gaan naar Boot Barn in de avond. Boot Barn is DE comboy winkel van Amerika. Nick wil voor zijn verjaardag graag een echte comboy hoed en broek. Leek mij wel stoer dus ik mee. Eerst in het winkelcentrum lekker een sandwich (lees: enorm broodje met 10 plakken kalkoenfilet, 6 tomaten, halve krop sla en een kom pesto die bij lange na niet volledig in mijn mond past en die dus voor de helft uit elkaar viel bij de eerste hap) gegeten. Bij Boot Barn allerlei hoeden geprobeerd, maar Nick kon niks vinden. Dus gingen we maar naar Total Wine. Een slijterij zo groot als de Makro in Nederland. Er was alleen al een afdeling Tequila met 260 verschillende soorten tequila. Denise nam een kar en zegt doe er alles in wat je lekker vindt. Ja natuurlijk. Dus in de kar belande Malibu, likeur 43, bayleys en limoncello. 200 dollar lichter (ik mocht niet betalen) en 60 kilo zwaarder terug de auto in. Thuis kwamen wat vrienden van Nick en hebben we met zijn alles cocktails gemaakt. Erg gezellig. Uitgeput in bed om 2.00 uur.

Vrijdag op tijd wakker. Weer even hard gelopen en toen met Denise naar een groot winkelcentrum verderop in San Clemente geweest. Daar een echte Amerikaanse hamburger gegeten. De In 'n Out Burger! Lekkerste hamburger EVER. Daarna Corrin en twee vriendinnen van haar opgehaald op school. Er is die middag Parade in de stad van hun Highschool. Elk leerjaar en alle sportteams doen mee. Alle leerjaren hadden een thema. De Freshman hadden de jaren 90, de Juniors de jaren 80, de middenklas de jaren 70 en de Seniors de jaren 60. Erg leuk gedaan (zie foto's voor voorbeeld). Daarna nog wat rond geshopt en Denise haar werk gezien. Denise is opticien:) Daarna thuis met zn allen The Walking Dead gekeken. Ik heb nog een hoop afleveringen te gaan voor zondag.

Zaterdag in de ochtend weer geskyped. 'S middags met Denise een stuk gewandeld langs het strand. We zijn naar de grote pier van San Clemente gewandeld. Het uitzicht vanaf de pier is zoals ze het hier zeggen 'amazing!' (zie de foto's!). Daarna vermoeid op de bank gecrasht met of course: The Walking Dead. Maaaarrr het is zaterdagavond dus thuiszittten gaat het niet worden. Corrin wilde graag met een vriendin naar Knott's Scary Farm. Dat is net zoals wij de Walibi Fright Nights hebben. Een pretpark dat in de avond wordt omgetoverd tot een horrorpark. Ik zou meegaan, maar bedacht me op het laatst en ben met Denise uit eten naar de film gegaan. Wat natuurlijk ook super leuk was! We hebben gegeten bij Knotts berry farm restaurant. Een super oud Amerikaanse Diner met cowboy thema. Super lekker! Daarna naar de bios. De bioscopen hier.....ENORM. We zaten in de kleine zaal, plek voor 3000 man ofzo. Niet normaal. Hoeveel mensen passen er dan wel niet in een middenzaal en een grote zaal? Maar goed, het was leuk en gezellig!

En nu the big day: Sunday! Sunday LA Day! Op tijd opgestaan, verse ontbijt gehaald bij de bakker en met Denise naar LA gereden. Er was een grote Ferrari show waar we de meest lelijke en de meest mooie auto's gezien hebben. Daarna doorgereden naar Hollywood!!! Een droom die uitkomt voor mij. Ik heb daar altijd al naar toe gewild en nu stond ik daar. Op Sunset Strip, Sunset Boulevard, Beverly Hills, Holllywood west, Hollywood Strip, the Hollywood sign, Walk of Fame, Chinese Theatre. Alles! Op de foto met Johnny Depp en die gast van de Hangover (zie foto). Het was zo onwerkelijk gaaf allemaal. Ik stond daar op de Walk of Fame en ik kon niet geloven dat ik daar was. Echt maf. Ik ben over zoveel grenzen gegaan voor mezelf om hier te komen. Een jaar geleden had ik dit niet gekund. Ik heb Denise enorm bedankt dat ze dit allemaal voor me doet. Ik mag haar natuurlijk niet bedanken zegt ze dan. Maar ze laat me wel twee maanden in haar huis, is een echte vriendin voor me en laat me al deze mooie dingen met alle plezier zien.

Na veel te veel foto's gemaakt te hebben en tientallen km verder, gaan we terug. Uitgeput zijn we. Thuis de laatste afleveringen van The Walking Dead gekeken en toen de nieuwe aflevering van het nieuwe seizoen op tv! Wat een spannende serie.

Vandaag de was voor het hele huis gedaan. Er was zoveel was en Denise komt er niet aan toe, mede dankzij mij haha. Ik ben toch thuis dus is het minste wat ik kan doen. Verder geskyped met het thuisfront en met Corrin lekker film gekeken op de bank. Ze is echter uitgeput en in slaap gevallen. Haar voeten en benen doen zo zeer na school. Heb echt met haar te doen. Ze zit op twee locaties en moet soms tussen de lessen door van locatie switchen. Ze moet dan 10 minuten de berg op of af lopen in haar conditie. Ik zou bijna zeggen ik kom je wel oppikken en rijd je er naartoe. Ik ga haar nu wakker maken, want ze heeft een hoop huiswerk. Het is niet normaal hoeveel huiswerk ze hier krijgen. Ik heb dat nooit zoveel gehad. Arm kind..

Zoals je merkt ben ik niet zo kort van stof. Scan gerust door mijn verhalen heen als het te lang voor je is. Ik houd het ook voor mezelf bij, zodat ik als ik terug ben nog precies weet wat ik gedaan heb en wat me liet lachen en verbazen.

Tot volgende week! Vergeet niet bij de foto's te kijken voor een wat visueler beeld van mijn activiteiten!

Liefs!

  • 20 Oktober 2014 - 14:53

    Ria:

    Leuk om zo je belevenissen te kunnen volgen!
    Me aangemeld voor de mailinglist, dus neem aan dat ik bericht krijg als je weer een verslag online hebt gezet.
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt.
    Nazomeren en genieten in de States is wel aan jou besteed.

  • 21 Oktober 2014 - 08:58

    Anja Van Dongen:

    Geweldig verhaal meis
    Je geniet echt met volle teugen zo te lezen
    Ik hoop dat ik je als je terug bent snel een keertje te zien
    Groetjes anja

Tags: week, 1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Op dit blog zal ik al mijn mooie Californië avonturen en verhalen plaatsen!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 6299

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 13 December 2014

Mijn allereerste solotrip!

Landen bezocht: